2012. augusztus 25.

Így telt a nyár

Leírom hát, mi is történt velünk a nyáron, bár bevallom, nem kis fáradságomba telt hogy rávegyem magam.
Igazából nem vesztünk mi el, facebookon küldtünk is életjelet az éterbe. Igazából a nagy-nagy gond mindössze annyi, hogy Bolhának sajnos lejárt a műszakija június közepén.
Mindamellett hogy kaptam egy szép nagy sárga csekket egy szép reggelen gyorshajtásért (igen, siettünk Barcikára a találkozóra..) amit feltétlenül ki kellett fizetnem, sajnos nem maradt pénzem a műszaki vizsgát megcsináltatni. Pedig aki már vizsgáztatott kétütemű Trabantot mostanában, az tudja, hogy nem annyira egyszerű dolog, többek között nagyon szépen kell tudni mosolyogni hozzá. (Ebben nekem gyakorlatom van.. :) ) Szóval befizettem a csekket, a postán a néni nagyon együttérzően kérdezte meg, hogy "no. mi volt már, hova siettél?" és jószívűen átadott egy nyereményszelvényt, amivel visszakaphatom a befizetett csekk árát. Mondanom sem kell, hogy nem nyert. Ezután nemigazán maradt pénzem vizsgáztatni a kocsit, most is ott áll szegényke a garázsban, senki sem indította be már vagy két hónapja.
Közeledett viszont a születésnapom, július 8-a, és azt terveztük, hogy az egyetemi barátokkal lemegyünk Balatonra. (Eredetileg úgy volt, hogy Bolhával megyünk....) A vonatút meleg, hosszú és majdnem megkönnyezős volt. Mivel Zsolti - az egyik nagyon jó barátunk - cukrász (és hidegburkoló, és tetoválóművész, és piercer, és informatikus és még vőfély is...) szóval ő sütött nekünk tortát. Nekünk, mivel a barátnőjének is pont akkor volt szülinapja, de így is nagyon jó esett a figyelmessége. Remek hangulatban telt az odaút. A Balaton vize olyan volt igaz, mint a pisi, vagy még annál is melegebb, de nagyon jól éreztük magunkat. A tortán kívül rengeteg ajándékot kaptam, nagyon jól esett mindegyik. Bellától parfümöt meg fém bögrét(naná, hogy Trabis ;) ) Zsoltitól a tortán kívül egy Trabantos gravírozott képet. Mikor hazaérkeztünk, tesóm várt egy hatalmas saját készítésű tortával, ez is Trabantos volt, természetesen :D
A Zsolti-féle kép és Bella bögréje
Tesóm saját keze által készített torta
Születésnapomra kapott rengeteg szép ajándékért és a sok jó emlékért köszönet mindenkinek, aki hozzájárult!
Ezután Belláéknál voltunk egy pár napot, amolyan pihenésképpen. Ezúttal szupertitkos kulisszatitkot osztok meg minden kedves olvasóval: Bellának nyílik egy családtörténeti kiállítása Putnokon, a Gömöri Múzeumban, amire nagy gonddal-munkával már hónapok óta készül. Ottlétem során segítettem elszállítani a tárgyakat a helyszínre, autóval. Belláéknak Moszkvicsuk van, egy 32 éves, hátsókerék meghajtásos, 1500-as, 80 lóerős orosz matuzsálem, egy Moskvich 2140. Nemes egyszerűséggel a Moszkva nevet kapta. Notehát Barátaim, ezt a hihetetlen autócsodát vezettem én, ezzel vittük el a kiállítás tárgyait a múzeumba. Nagy élmény vezetni, főleg a Trabant után. Tulajdonképpen mindenben ellentettje, a német precízitás-az orosz erő, kétütem-négyütem, a hátsókerék meghajtás... szóval egy külön kaland volt ezt a járművet vezetni. Körülbelül másfélszer akkora, mint az én kicsi Bolhám, és körülbelül... őő... sokszor annyi erő van benne. A család féltett kincse, úgyhogy nagyon óvatosan mentem vele, vigyáztam rá, de még így is egy hatalmas élvezet volt vezetni. No persze ez egy Trabantos blog, ne is kanyarodjunk el ennyire a témától.. nem fogom leváltani Bolhát, mindig is Ő lesz az én kedvencem. Eljöttek Belláékhoz Zsoltiék is, az egyetemi csapat(vagyis.. csak ketten) és ott volt Bella unokatestvére, Marcsi is. Jót grilleztünk, méltó módon megünnepeltük Bella névnapját.
Moszkva
Augusztusban táborban voltunk Jósvafőn. Gyönyörű kis falu, ahol minden évben lovasnapokat rendeznek, sok versennyel, bemutatókkal. Idén nemzetközi patkolókovács verseny is zajlott itt. A tábor lényege, hogy egy összetartó társaság(a táborosok, azaz mi) segít az Aggteleki Nemzeti Parknak, éppen amiben szükség van ránk. Korábban a kanadai aranyvessző, a szolidágó írtása volt a feladatunk, mostanában a hucul lovasnapok előkészítése, pályatisztítás, pályabíráskodás. Mindezért kapunk szállást, kaját. A táboron belül elmegyünk kirándulgatni, túrázni, amikor épp nincs munka, és - természetesen alkoholmentesen - bulizgatunk esténként. Nos évről évre így megy ez a tábor, ez is egy gyönyörű emlék marad.
Egy szép emlék a táborról...
A nyár tehát most sajnos teljes egészében Bolha hiányában telt, nagyon hiányzott, de jövőre remélem le tudom vizsgáztatni, és akkor megyünk világgá! A Trabim egyébként kiváló műszaki állapotban van, nyár elején a fékeket csináltam meg, mostmár igen király, meg is tudok vele állni.
Majdnem elfelejtettem, Jósvafőről hoztam egy kis ajándékot Bolhának is.. Kapott egy Aggteleki Nemzeti Parkos marticát az oldalára. Nagyon tuti :)
A matrica.. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönjük hozzászólásod.