2013. május 14.

A ködlámpa projekt folytatása

Hétvégén ismét elővettem ezt a félretett projektet, melynek első részét itt olvashatjátok: A ködlámpa szelleme. Megint értek meglepetések, bár már kicsit szomorúbb, mint múltkor.
Örültem ám a jóidőnek, mint a Maki a kisujjának. Azzal kezdtem a hétvégét, hogy nekiláttam mélyebben tanulmányozni, hogyan is van ez a rögzítés, hiszen az a darab, ami arra szolgál, hogy a lámpatestet a kocsihoz erősítsem, valahogy így néz ki:

Ezen a képen is látszik, hogy ez egy hosszú darab, aminek a vége íves. Az az oldala, ahol a mellékelt ábrán a csavar is van, annál fogva kell a kocsihoz rögzíteni egy tartókonzol segítségével, a másik vége pedig(ahol a lyukak vannak) a ködlámpa burkolatához  van szegecselve. Namármost, a baj csak annyi, hogy a ködlámpán az erre megfelelő lyukak alul vannak, pont ott ahol a vízlefolyó és a vezeték nyílása.
Nem, ez nem a Hold felszíne...
Ebből egyértelműen következik, hogy itt valami nem stimmel, mert az autóra ezekszerint a ködlámpát a tetejénél fogva kell felrakni. Ami nekem nem jó, mivel én a lökhárító fölé szeretném tenni, mint ahogyan szokás a Trabiknál, és mivel alul tudom felfogatni, fejjel lefelé fog állni a lámpám. Erre kellett kiagyalni valami okosságot. Forgattam-forgattam, járt az agyam keményen - még nekem is, aki rejtvényeken meg sudokun edződött. Arra jutottam, hogy a burkolat másik felén fúrok két lyukat, az eredetieket pedig majd betömöm valamivel. Így is tettem, szerintem ez volt a lehető legjobb megoldás.(Vagy inkább a legkevésbé rossz.)
Lecsiszoltam szépen a maradék burkolatot, lekezeltem mindenféle rozsdaátalakítóval, meg popsikenőccsel. Vettem matt fekete sprét és alapozót pénteken, ezek nem is voltak annyira drágák, mint az emberfia gondolná. Hazaértem, nekiláttam hát; persze előtte megvolt az utolsó, körülbelül negyvenharmadik vizit is, hogy minden szép sima-e, van-e rajta por, kosz, ujjlenyomat, felesleges szalonna- kolbász- vagy atomdarabka. Miután kiderült hogy egyik sincs, hát nekiláttam az alapozásnak. Nem is sikerült rosszul a dolog. (sajnos nincs róla kép...) Amíg ez száradt, gondoltam leszedem a foncsorról az üveget, megnézem mi újság a foncsorral  odabent és még az üveg belsejét is megtakaríthatom.
Bár inkább ne tettem volna, ugyanis az egyik darabnál itt is meglepetés fogadott, akárcsak múltkor a vezetékekkel. Viszont ez nem orvosolható annyira könnyen. A foncsor így nézett ki:
Nem túl szép, de legalább csúnya.
Így most ismét gondolkodhatok, hogyan is tovább, szeretném szépen, igényesen megcsinálni. Márpedig ha így hagyom, akkor nem fogok sokmindent látni egy szükséges pillanatban. Foncsoroztatni nincs pénzem, az alufólia szerintem nem megoldás, krómspray meg... az sem megoldás. Ki mit tenne ezesetben? Most már egy kicsit tanácstalan vagyok.
Azért szomorúan bár, de lefújtam végülis színre a burkolatot. Két réteg, egészen pompás eredményt értem el. Direkt lett matt, szerintem Bolhához ez illik - a sok műanyag kiegészítő mellé. Mutatok még néhány képet, amikért előre is elnézést kérek, mert igencsak rossz minőségűek lettek, de sajnos csak egy mobil volt kéznél.
Ilyen lett a festés

A lámpakarikák is szépek
Itt próbálom szemléltetni a felfogató helyzetét, így már jó helyen van minden, alul van aminek ott kell lennie.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönjük hozzászólásod.